دین و اندیشه > قرآن و عترت

شرکت‌کنندگان مسابقه «زندگی با آیه‌ها» به سه میلیون نفر رسید



حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به میزان استقبال مخاطبان از مسابقه طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود یک‌سوم ماه مبارک رمضانی سپری شده و این طرح از روز اول این ماه آغاز شده است، میزان مشارکت مخاطبان در مسابقه روزانه این طرح از مرز سه میلیون نفر گذشت.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها از جمله تلویزیون در افزایش اقبال مخاطبان گفت: توجه مردم به تلویزیون در افزایش مشارکت بسیار تأثیرگذار بوده است و پیش‌بینی می‌کنیم میزان مشارکت مخاطبان در این مسابقه بیشتر از سال قبل باشد هرچند که سال قبل هم مشارکت مخاطبان و توجه به این مسابقه میزان در خور توجهی داشت ولی با توجه به پوشش گسترده رسانه‌ای این رویداد در دوره جاری، پیش‌بینی ما بر افزایش آن در قیاس با سال قبل است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به رشد کمی و کیفی مشارکت‌کنندگان در این دوره اشاره کرد و گفت: حجم شرکت در مسابقات به نسبت سال قبل بیشتر شده و این را از دفعاتی که یک فرد در مسابقات شرکت می‌کند می‌توان تشخیص داد. همچنین کیفیت مشارکت نیز بیشتر از سال قبل است زیرا با توجه به اینکه افراد یک مرتبه آیه را در تلویزیون یا رسانه‌های دیگر می‌شنوند در محافل هم این موضوع تکرار می‌شود و بعد با تفسیر و شرح آیه نیز روبه‌رو می‌شوند طبیعتاً هدفی که تدبر و حفظ است افزایش پیدا می‌کند و همین سبب می‌شود وقتی با مسابقه و سوالات آن روبه‌رو می‌شوند عمیق‌تر با مسئله مواجه می‌شوند که این زمینه رشد کیفی مشارکت‌کنندگان را فراهم می‌کند.

عزت‌زمانی با اشاره به نرم‌افزار زندگی با آیه‌ها و راه‌های ارتباطی دیگر گفت: از طریق این نرم‌افزار تعامل با مخاطبان استمرار یافته است. همچنین از آنجا که این نرم‌افزار زمینه افزایش مشارکت را فراهم کرده است زمینه تدبر و حفظ آیات را نیز برای کاربران فراهم کرده است که این دستاورد مهمی است. زیرا تاکید ما در این دوره بر تدبر در آیات بود که این نرم‌افزار به مخاطبان کمک می‌کند در معانی و تفسیر آیات بیش از گذشته تعمق و تفکر کنند. با این وصف پیش‌بینی می‌کنیم در این زمینه نیز در قیاس با سال قبل افزایش استقبال مخاطبان را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه برگزاری محافل قرآنی رشد چشم‌گیری داشته است زمینه ارتباط بیشتر مخاطبان با آیات و مشارکت در طرح را فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، روز نوزدهم اسفند رئیس سازمان دارالقرآن کریم از میلیونی شدن شرکت‌کنندگان در مسابقه این طرح خبر (متن این خبر را از اینجا بخوانید) داده بود که در این فاصله کوتاه این عدد سه برابر شده که نشان از فراگیر شدن این طرح در میان مخاطبان این رویداد قرآنی دارد.



منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا