پروژه چهارخطه کردن محور کنجانچم ایلام ۶۰ درصد پیشرفت دارد
تهران پزشکی: فرشاد دوستی در خصوص این پروژه گفت: در حال حاضر تمامی مسیر ایلام- مهران چهار خطه و به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک قرار دارد اما این چهار خطه بودن در منطقه کنجانچم فعلاً به صورت موقت بوده چرا که راه و شهرسازی استان در حال احداث باند برگشت مسیر به صورت اصولی و طبق استانداردهای جاده سازی در سمت مقابل رودخانه کنجانچم میباشد.
مدیرکل راه و شهرسازی افزود: برای جاده سازی در منطقه کنجانچم با توپوگرافی خاصی به لحاظ زمین شناسی و مسیر رودخانه مواجه هستیم و به همین خاطر در مطالعه راهسازی سالهای گذشته برای لاین برگشت بزرگراه ایلام- مهران مسیر مقابل رودخانه در نظر گرفته شده و اجرای آن عملیاتی شده است.
وی با اشاره به حجم دو میلیون متر مکعبی خاکبرداری در مسیر برگشت کنجانچم افزود تا کنون ۸۵ درصد عملیات خاک برداری این پروژه به انجام رسیده است.
فرشاد دوستی طول این پروژه را ۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: احداث پل بزرگ و اصلی این لاین بر روی رودخانه کنجانچم به پایان رسیده و قطعه اول آن به طول ۴ کیلومتر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای قطعه دوم که بیش از ۳۰ درصد فعالیت انجام شده نیز به زودی پیمانکار جدید تعیین میگردد.
وی درخصوص عملیات راهسازی لاین رفت درمنطقه کنجانچم گفت: عملیات ساخت این لاین با اصلاح هندسی جاده، رفع نقاط پر حادثه و حذف پیچهای خطرناک واحداث پل بزرگ کیلومتر ۵۶ تقریباً به پایان رسیده، هر چند که اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای برای عبور اضطراری در زمان اربعین نسبت به تعریض مسیر و احداث پل دوم صلواتی اقدام نموده است، اما بزرگراه ایلام- مهران با تکمیل لاین برگشت منطقه کنجانچم در سمت مقابل رودخانه کامل خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان رعایت پدافند غیر عامل، دور بودن از سیلابهای رودخانه کنجانچم، مستقیم بودن مسیر و حذف پیچهای پر حادثه را از مزایای احداث لاین برگشت محور ایلام – مهران در منطقه کنجانچم دانست.